dimecres, 17 d’octubre del 2012

Comencem!

Abans de fer un hort, has de tenir clares algunes coses respecte horticultura: què vull plantar, com ho vull fer, quin mètode faré servir, si es vol fer un hort ecològic o seguir amb els mètodes tradicionals químics, la distribució de l'hort...

Abans de començar a treballar la terra, com ja us aniré comentant, em vaig haver de documentar una mica, per saber per on havia de començar. Les preguntes que em van venir al cap eren: Començo primer per la distribució o primer he de saber quines plantes són bones associacions entre elles?, o potser primer he de saber les fases de la lluna? o potser el primer que s'ha de fer és agrupar les hortalises i verdures en families?

En aquest apartat, us vull explicar com ho vaig fer jo, quins són els apunts que en vaig extreure i us els passaré a continuació. Us llistaré quins són els 5 passos prèvis que Marc Estévez Casabosch  en el seu llibre Un hort per ser feliç (i que recomano aquest llibre sense dubte!!) aconsella que s'han de tenir en compte per gaudir d'una terra sana, fèrtil i equilibrada. No obstant, us matiso que jo no vaig seguir els 5 passos al peu de la lletra i us explicaré el per què.

Res és perfecte, ni res és inamobible i amb això vull dir que tot el què jo poso aquí es pot fer de diferents maneres. En aquest bloc, simplement explico la manera com vaig començar, després d'anar obtenint la diferent informació que anava llegint i obtenint d'altres experiències i d'altres persones. I sobretot parteixo de l'experiència dels meus pares, els meus mestres hortolans.

Els 5 passos que ens recomana en Marc Estévez per gaudir d'una terra fèrtil, sana i equilibrada són:
1. Treballar amb la lluna.
2. Els encoixinats.
3. Les rotacions de les hortalisses.
4. L'associació de cultius: bones i males relacions.
5. Els animalons i/o microorganismes de sota terra.

Jo li he fet cas, però també amb matisos, com ja us he anunciat, no vaig seguir els 5 passos al peu de la lletra, perquè el pas dels encoixinats encara no l'he tractat i no m'he acabat de documentar més bé, i necessito conèixer-ne més per poder-ho aplicar o no.  No obstant, us posaré quatre pinzellades perquè us aneu fent una idea.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada