dimecres, 17 d’octubre del 2012

Segon dia de feina


Dijous 18 d'octubre de 2012 - Lluna creixent:
El dijous 18 d'octubre era període de lluna creixent, ja havia passat la lluna nova (15 d'octubre) i a l'hort vaig continuar plantant/sembrant hortalisses. Segueixo amb la mateixa estructura que el dia anterior, primer us faig el llistat de les feines fetes segons la parcel·la i, després presentaré la fitxa de l'hortalissa que encara no hagi descrit.

A la parcel·la 1 destinada per les associacions de cols:
- Sembrar 4 tirabecs.
- Sembrar 8 apis entre les cols.

A la parcel·la 2 destinada sota la prunera:
 - No vaig fer cap tasca.

A la parcel·la 3 destinada a les cebes, raves, xirivies i espinacs:
 - Sembrar 7 espinacs.

A la parcel·la 4 destinada a les lleguminoses i a l'hivernacle:
- No vaig fer cap tasca.

A la parcel·la 5 destinada als enciams, escaroles, etc.:
 -  Plantar/sembrar Alls entre els enciams i les escaroles.
Feines que no vaig fer a l'hort: 
- Vaig posar en remull 24 hores la llavor de les faves per poder-es plantar. Diuen que va bé perquè germinin més bé posar-les 24 hores abans en remull.
- Vaig fer planter a casa en recipients reciclats de Col de Coll de pell de galàpet i també 3 enciams de diferents classes (carxofet, escarxofet i de morella).
Ara a continuació, presento les fitxes:  
- ALLS: Vaig plantar alls entre escaroles i enciams. És una bona associació. (Els alls, en principi encara no tinc gens clar, quan és millor que es plantin. Hi ha qui diu que Alls plantats en lluna nova, de grans un cove. Els meus pares sempre m'han dit en lluna vella. I vaig i jo aquests primers els vaig plantar en lluna creixent. A veure què passa!
__________________________________________________________________________________
Fitxa: 
Planta/hortalissa: Alls.
Llavors: vaig comprar una cabeça d'alls al Mercat de Vic, del Mas Bellpuig on fan hort ecològic i venen els seus productes en cistelles ecològiques. També han recuperat sistemes tradicionals de treballar la terra com ara: regadiu amb sèquies i rescloses, agricultura amb tracció animal per a les activitats agraries. Els podeu trobar aquí: www.masbellpuig.com 
Manera de sembrar: Sembra directa, sembrar amb la punxa amunt i deixar una mica la punxa enfora. Deixar 12-15 cm entre grans.
Bona associació: entre escaroles i enciams.
Data de plantació: 18 d'octubre de 2012.
Període de la lluna: Lluna creixent.
Observacions:
Resultats:
Foto:
4 alls plantats entre escaroles i enciams.
__________________________________________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada