dimecres, 17 d’octubre del 2012

Per on vaig començar a fer l'hort?

Vaig agafar l'hort a principis d'octubre, és a dir, en plena tardor. Una estació i uns mesos aparentment poc productius, ja que més que poder plantar i veure créixer hortalises en abundància, és més aviat temps d'anar recollint tot el què s'ha plantat al llarg de l'estiu. Durant la tardor és quan el cercle va arribant a la seva fi i en arribar l'hivern es tanca, perquè ja no es pot plantar res més fins que no torni la primavera i passin les glaçades. 
Horts del Dolcet Parcel·la d'hort de 50m2.
Parcel·la orientada cap a l'oest.
Foto Núria A.G.

Tot i ser tardor, vaig agafar la parcel·la. Aquesta que veieu a la foto, és la parcel·la de 50m2. No sabia ni per on començar, em venien al cap idees desendreçades de com faria la distribució de l'hort.


Però per on havia de començar?


  • Havia de pensar primer en la distribució?
  • O més aviat, m'havia d'estudiar les associacions per poder fer una bona distribució?
  • O potser no, potser el primer era saber què podia plantar a la tardor i així poder organitzar l'hort en funció d'això?
  • He de fangar primer? o primer mesuro l'hort?

  • Horts del Dolcet -
    Orientada cap a l'est.
    Foto Núria A.G.

    És hora de documentar-se:
    Ben mirat vaig començar a fer recerca de llibres i em vaig començar a documentar. Van ser uns dies de llegir molt, d'atabalar-me, de confondre'm, d'ordenar les idees, de fer-me apunts en una llibreta, d'agafar altres experiències i intentar agafar tot allò que m'anava més bé a mi. 




     A l'apartat de Fonts d'Informació d'aquest mateix bloc trobareu totes aquelles fonts d'informació que recomano i que en part, m'han ajudat moltíssim a fer el meu hort. Feu-hi una ullada!

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada