divendres, 7 de desembre del 2012

Com funciona el bloc?

Escriure en un bloc no és una cosa fàcil, tot i que aparentment ho pugui semblar, si vols que la informació quedi ben endreçada i ben ordenada t'hi has de trencar una mica les banyes... Per això hauria hagut de fer un espai web enlloc de fer un bloc, però no tinc un domini, per tant per això he fet aquest bloc.

Com funciona aquest bloc? Si us hi fixeu he estructurat aquest bloc, a través d'etiquetes, que són les pestanyes que trobareu a la part inferior de la capçalera del bloc. On hi ha:
1. Els inicis.
2. Un hort pas a pas.
3. Notes de l'hortelà/na.
4. Diari de l'hort.
5. Eines.
6. Fonts d'informació.
7. Mediateca.
8. Funcionament del bloc.

Aclariments:
Bé, en cadascuna d'aquestes etiquetes (títols), que funcionen com si fossin pestanyes, veureu que totes quasibé, les he escrit el dia 17 d'octubre. Tot i que el 17 d'octubre és quan vaig començar a engegar lo de l'hort, he enganyat a la màquina (ordinador) per posar cronològicament per ordre tots els escrits. Clar que si no ho feia així, la informació quedava invertida i ja no tenia sentit que jo fés aquest bloc. Ja que perdia tota coherència, perquè la informació quedaria barrejada i jo el que buscava era una mica d'ordre per poder orientar a tota aquella gent que com jo s'inicien en l'aventura d'iniciar un hort. Es necessita una mica d'ordre i no de caos. És per aquest motiu que perquè la informació em quedés organitzada, he posat les dates i horaris que a mi m'han semblat. Quan tu publiques un comentari o un post en un bloc, no et queda de més antic a més nou, sinó de més nou a més antic i llavors, perdia tota gràcia. Dit això, ja em sento molt millor per explicar-vos com trobareu la informació aquí dins.

Faré el mateix, en l'apartat del Diari de l'hort. Llavors a dins de cada post, posaré la data real, la del diari de debò. 

Què trobareu a cada apartat?
1. Els inicis: explico el motiu que em va portar a fer un hort.
2. Un hort pas a pas: us explico com vaig organitzar tota la informació que anava llegint per poder organitzar el meu hort. Vaig fer un resum de què cal tenir en compte de la lluna, de les rotacions, de les associacions, etc.
3. Notes de l'hortelà/na: aquest apartat serveix per anar anotant tot allò que cal tenir en compte i és com una llibreta d'apunts de notes, que no té un ordre, ni un apartat específic. Sinó que és un seguit de coses que s'han de tenir presents.
4. Diari de l'hort: es farà un diari per ordre cronològic i de forma seqüencial i s'escriurà tots els passos realitzats a l'hort, per tal d'anar veient l'evolució: les coses ben fetes, els errors, els fruits obtinguts, els problemes detectats, etc.
5. Eines: aquí aniré anotant les eines utilitzades i explicació d'aquestes en cada cas.
6. Fonts d'informació: tots aquelles fonts d'informació utilitzades (ja siguin webs, llibres, revistes, calendaris, vídeos, etc.), que m'han servit per poder formar-me en aquest àmbit i que m'han servit per poder realitzar aquest bloc amb una mica de cara i ulls.
7. Mediateca: en aquest apartat penjaré vídeos realitzats per mi.
8. Funcionament del bloc: apartat on explico com funciona aquest bloc, l'organització dels continguts i en quin ordre es presenten aquests.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada